Odwiedzając spedycję od razu można usłyszeć my RODO nie przetwarzamy, wszyscy są na giełdzie prowadzą własną działalność więc śmiało możemy posługiwać się ich danymi jako danymi służbowymi.
Ok to sprawdźmy:
Czy Kierowca również prowadzi działalność gospodarczą czy jego komórka jest prywatna czy służbowa? Prowadzimy monitoring GPS a co tydzień Kierowca zajeżdża do domu, czyli pod swój prywatny adres. Zapisy GPS mamy długo, czyli możemy scharakteryzować specyfikę pracy danego kierowcy zużycie paliwa czy sposób jazdy, a więc dane określające jego profil pracownika. Bardzo często dla bezpieczeństwa zakładamy monitoring w kabinie zapominając, że w okresie przerwy Kierowca ma czas wolny i nie może być filmowany, a jeżeli już filmujemy dla ciągłości to okres przechowywania musi być krótkotrwały. W przypadku nagrywania dźwięku w kabinie musimy pamiętać, że przy nagraniu rozmowy prywatnej musi być niezwłocznie usunięta.
Często odbiorcą ładunku jest klient indywidualny i dostarczamy to pod jego adres prywatny o ile z prawa przewozowego możemy przetwarzać adres dostarczenia przesyłki to należy pamiętać, że przy fotografowaniu momentu odbioru możemy uwzględnić własność prywatną odbiorcy to nie jest już dopuszczalne z przepisów RODO. Należy również pamiętać, że klient indywidualny ma 7 dni na reklamację, ale przy braku w jej wniesienia kończy się podstawa przetwarzania jego danych osobowych. Nie zapominajmy również, że umowę odbiorca ładunku zawarł z kim innym, a więc wymagana jest od nas umowa powierzenia ze zlecającym przewóz. Sytuacja mocno się komplikuje w przypadku, kiedy jedna spedycja powierzyła zadanie innej spedycji i tak łańcuch się rozbudował.
Jak widać z załączonych opisów w spedycji nie można pominąć zapisów RODO i należy nadać upoważnienia do przetwarzania swoim spedytorem, zawrzeć umowy powierzenia ze zlecającym mi przewóz oraz uważać z monitoringiem i fotografowaniem momentów odbioru przesyłki i oczywiście ma wszystkie te podstawy przeprowadzić testy balansu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz