niedziela, 14 września 2025

Mapa przepływu danych osobowych w spedycji


 

Poniżej przygotowałem mapę przepływu danych osobowych w procesie spedycji (od momentu przyjęcia zlecenia aż do zakończenia dostawy).


📌 Mapa przepływu danych osobowych w spedycji

1. Przyjęcie zlecenia transportowego

  • Źródło danych: klient (osoba fizyczna / firma / JDG)
  • Zakres danych osobowych:
    • imię, nazwisko, adres, e-mail, telefon (nadawcy/odbiorcy, jeśli są osobami fizycznymi)
    • dane kontaktowe pracowników kontrahenta
  • Cel przetwarzania: zawarcie i realizacja umowy spedycji

2. Planowanie i organizacja transportu

  • Źródło danych: wewnętrzny system TMS/CRM
  • Zakres danych:
    • dane kierowcy (imię, nazwisko, telefon, nr prawa jazdy)
    • numer rejestracyjny pojazdu (powiązany z osobą fizyczną)
    • dane zlecającego transport
  • Cel: przypisanie przewoźnika/kierowcy do zlecenia

3. Dokumentacja transportowa

  • Dokumenty: list przewozowy (CMR), zlecenie transportowe, faktury
  • Zakres danych:
    • nadawca, odbiorca (jeśli osoby fizyczne/JDG)
    • dane kontaktowe osób odpowiedzialnych za odbiór/dostawę
  • Cel: prawidłowa realizacja przewozu i obowiązki prawne (np. fakturowanie, podatki)

4. Realizacja przewozu

  • Źródła danych: GPS, telematyka, kontakt telefoniczny
  • Zakres danych:
    • lokalizacja pojazdu (powiązana z kierowcą)
    • numery telefonów kierowców i klientów
    • ewentualne nagrania z monitoringu (np. z terminali/magazynów)
  • Cel: monitorowanie realizacji usługi, zapewnienie bezpieczeństwa

5. Odprawa celna (jeśli dotyczy)

  • Dokumenty: SAD, faktury, dokumenty tożsamości
  • Zakres danych:
    • dane osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, nr dowodu/paszportu)
    • dane odbiorcy/nadawcy (osoba fizyczna/JDG)
  • Cel: spełnienie obowiązków prawnych w handlu międzynarodowym

6. Rozliczenia i archiwizacja

  • Źródła danych: system finansowo-księgowy, dokumentacja papierowa/elektroniczna
  • Zakres danych:
    • dane kontrahenta (osoba fizyczna/JDG)
    • dane na fakturach (adres, NIP, imię i nazwisko)
  • Cel: księgowość, archiwizacja zgodnie z wymogami prawnymi

7. Obsługa reklamacji i roszczeń

  • Źródła danych: klient, ubezpieczyciel, dokumentacja transportowa
  • Zakres danych:
    • dane klienta (imię, nazwisko, adres, kontakt)
    • dane kierowcy (jeśli wymagane przy wyjaśnieniach szkód)
  • Cel: realizacja praw i obowiązków z umowy przewozu

🔹 Dzięki tej mapie można łatwiej zidentyfikować gdzie i po co są przetwarzane dane osobowe, a także wdrożyć odpowiednie środki RODO (m.in. rejestr czynności przetwarzania, polityka retencji, zabezpieczenia IT).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Post Polecany

KURS BADANIE TRZEŹWOŚCI I NA NARKOTYKI PRACOWNIKA A RODO

  Zapraszam do skorzystania z kursu: Na portalu szkoleniowym Łącze https://eduj.pl/produkt/kurs_badanie_trzezwosci_i_na_narkotyki_pracownika...

Popularne Posty